2017-11-27

Idebro design går in i 2018

Idebro Designs mål för 2018

Jag gillar effektkartor. Inte nog med det, jag tror att effektkartor och effektstyrning går att använda till praktiskt taget allt, inte bara IT-projekt.

Jag lever enligt devisen “lead by example”.  Jag gillar också transparens, att vara öppen och ärlig med mina avsikter och vad jag gör. Slutligen så tycker jag om att göra experiment, att testa saker för att se vad som funkar och vad som inte funkar.

Om jag ska leda med exempel (“gör effektkartor, det är skitbra!”), vara transparent (“var öppen med det du håller på med!”) och göra experiment (“går det att använda effektkartor till praktiskt taget vad som helst?”) så har jag inte mycket till val, eller hur? Så här har vi 2018 års effektkarta för Idebro design.



För knappt ett år sedan blev jag frilans, mest för att känna hur det var och jag hade ärligt talat inte så genomtänkt upplägg för vad jag ville göra och hur eller varför. Under det knappa året som gått så har jag hunnit landa lite i vad jag håller på med och vad jag egentligen vill få ut av det hela. Så effektkartan handlar än så länge mest om mig, hur jag kan må ännu bättre och bli en ännu bättre yrkesman och på så sätt hjälpa mina kunder.

Om ett halvår kanske effektkartan ser annorlunda ut, vem vet!? Jag tänker mig nämligen att nästa steg kommer att handla om hur jag kan arbeta för att på riktigt göra stor skillnad i organisationer och hjälpa dem att växa, förutom det jag redan gör i nuläget.

Jag tänker att om jag fattar medvetna beslut baserade på min vision eller idé så är sannolikheten att jag mår bra och har ett roligt arbetsliv större. Vad tror du?

Inga kommentarer: